Qurban dan Aqiqah Iedul adha 1437 H bersama Ponpes Al Irsyad Kudus




Apa yang membuat anda tidak berqurban setiap tahun?
 Apa karena kurang percaya dengan lembaga penyaluran nya?
Ataukah mungkin kurang ada timbal balik berupa data valid dari lembaga penyalurannya?

Qurban membuat kita semakin dekat kepada Allah SWT.
Qurban membuat kita bisa berbagi dengan sesama manusia.
Qurban sebagai persiapan kendaraan di akhirat kelak.
Hidupkan syiar Islam dengan melaksanakan Ibadah Korban & Aqiqah sambil memberikan keceriaan & senyuman kepada golongan yang susah di negara jiran.

Tidakah Anda Ingin Berterima Kasih Pada Allah?
Tidakah Anda Ingin Membantu sesama?
Tahukah Anda Dengan Seekor Kambing Korban Memberikan Erti Yang Sangat Istimewa Bagi Mereka?

Bayangkan bertapa hebatnya pahala yang akan diraih apabila anda melakukan Ibadah Qurban?
Tambahan pula yang menerima daging tersebut adalah dari kalangan pelajar penghafal al Quran di pesantren yang ada di Indonesia dan masyarakat yang kurang mampu.

Seluruh anggota dari kambing tersebut mempunyai nilai bagi mereka. Sehingga kepala, mata, jantung, hati, limpa dan kulit dari kambing tersebut direbut dan diharapkan dari mereka ini. Tiada pembaziran berlaku.

====================
“Tiada suatu amalan yang paling dicintai oleh Allah daripada Bani Adam ketika hari raya Eidul Adha selain menyembelih haiwan korban. Sesungguhnya haiwan itu akan datang pada hari kiamat (sebagai saksi) dengan tanduk, bulu dan kukunya… dan sesungguhnya darah haiwan korban telah terletak di suatu tempat di sisi Allah sebelum mengalir di tanah, kerana itu bahagiakan dirimu dengannya…” (Riwayat Tarmizi, Ibn Majah dan Hakimi)
====================
Selain itu, dengan BERKORBAN sebenarnya kita juga berusaha untuk mencari keberkatan dalam hidup. Yang penting adalah tujuan kita berkorban dalam mencari keredhaan Allah di samping keikhlasan kita untuk menyebarkan sedekah bagi manfaat diri dan orang lain.

Asatizah Singapura Bersedia Untuk Membantu Perlaksanaan Ibadah Korban Tersebut Di Indonesia dengan amanah dan harga yang terjangkau.

anda bisa mendapatkan bukti valid untuk pelaksanaan ibadah qurban dengan sertifikat dan DVD yang berisikan foto dan video prosesi penyembelihan qurban dan penyalurannya.

DAFTARKAN SEGERA QURBAN ANDA MELALUI KAMI.

Anda bisa menghubingi kami via fb PONPES AL IRSYAD KUDUS




0 komentar: